En perfekt helg

Vi har haft en sån där helg som var helt utan planer. Eller vi hade ju saker vi tänkte att vi ville göra, som vi också gjorde, men vi hade inga grejer som var asviktiga. Kungen skulle typ inte komma på besök och vi skulle inte hjälpa någon att flytta. Ja, ni fattar. En planlös helg.

I går hade jag som mål att köpa nya höstskor. Jag tänkte att jag skulle köpa dem i stan. Där vi bor. Men när vi skulle ge oss ut på stan fick jag ett infall och tänkte att jag ville åka till Kosta. Så vi åkte dit istället. Där har de en bra skoaffär och god lunch. Så vi drog dit.

Det blev en väldigt god och fin laxsallad till lunch… (På bilden dock efter-pimpad med dressing och lite grejer)

…och ett par Rieker till fötterna.

När vi kom hem blev vi sugna på film och såg Min så kallade pappa. En väldigt bra film. Men kanske inte riktigt så bra som jag trodde. Men då hade jag höjt upp den till skyarna innan den ens kom ut på bio. Så, ja… som gjort för att bli lite besviken. Men ändå, skitbra film.

Idag har jag virkat klart min sjal och latat mig en del. Och så åkte vi hem till några vänner för att skänka en grej som vi inte längre behöver. De blev så glada och bjöd på kaffe och skitgott fika ute i höstsolen. Tänk att man idag, den 20 september, kan sitta i solen ute och svettas. Utan jacka. Fantastiskt vilken fin höst vi har. Och fantastiskt att man kan ge bort grejer man inte vill ha och få lyxfika med vänner som tillbakakaka.

Sen har jag även skaffat mig en ny liten handväska som blev typ nästan gratis eftersom jag hade kuponger och bonus och allt möjligt. 50 kr tror jag att jag fick betala. Lagom. Nu kan jag skänka några gamla till vår lokala loppis. Det blir toppen.

Lindex Shop Online - AxelremsväskaOch så har vi någon som tydligen vill flytta in hos oss. Som har suttit på vår altandörr i en hel timme ungefär. Ja, alla är ju välkomna. Så jag ska nog öppna.

Förresten så har en stor annan sak hänt. Efter mycket funderande, vånda och ältande från mig har vi nu lämnat över vårt hemmabyggda stora fat till tippen. Fatet vi byggde till vårt bröllop. Och som jag också hade på min 40-års fest. Nu finns inte fatet längre. Så nästa gång vi behöver ett sånt får vi göra ett nytt. Det ser jag fram emot.

Hej då fatet. Tack för att du höll ordning på muffinsarna.

Nu är det snart kväll och det vankas film och äggmacka. Det är verkligen inte fy skam.

Trevlig söndagskväll till er.

One thought on “En perfekt helg

  1. Å, fina fatet ❤

    Snygga skor, behöver också skoshopppa, men tycker att det är sådär roligt. Önskar att det funkade med nätshopping… Men jag får ta lite egentid i stan.

    Ha en fin dag!

Kommentera

