Grönt är skönt

När jag hade virkat klart den förra sjalen ville jag ju genast göra en till. Och det gjorde jag. Och den här gången gick det dubbelt så snabbt att göra den klar. Som att det satt i fingrarna liksom.

Vilket det ju faktiskt var precis det det gjorde.

Den här blev grön. Tilda-garn igen. Grön nummer 84.

Superkul att göra. Jag vill omedelbart göra en till. Men hur många sjalar kan en människa behöva. Kanske kan sälja. Undrar om det är någon som skulle vilja ha.

Nu är inte jag en sån människa som gillar att hänga saker över axlarna. Jag tänker att den här sjalen ska vara mer på min framsida än på min baksida. Kanske är den tänkt för baksidor, det vet jag inte. Men vem bryr sig. Fram eller bak, same, same but different. Man gör som man vill. Det som är framsida för någon är baksida för någon annan. Så det där gör man som man vill.

Såhär tänker jag att den ser ut på framsidan. Av mig.

Nu drömmer jag om en rostfärgad. Fast Tilda verkar inte ha rost. Så kanske korall istället?

Mer om mönster och annat hittar ni här.

2 thoughts on “Grönt är skönt

  1. Wow! Hur snygg som helst!

    Om du är sysslolös och gör fler så beställer jag gärna. Tänker mörkturkos eller petrol.

    Kram!

Kommentera

