Snabb och god mat

Jag har ju konstaterat det. Att jag gillar att laga mat som går snabbt. Snabb mat som är god och nyttig. Och gärna inte kostar så mycket att man får äta barr och mossa resten av månaden. Jag har ju kommit på att om man gillar sån mat ska man laga mat enligt Ernst. Eller Leila.

Men så fick jag nys om Pernillas nya kokbok. Och tänkte att den kan nog passa mig. Så jag beställde den. Och blev väldigt nöjd. Den är full av mat som går snabbt, innehåller bra grejer och är rätt billig. Som gjord för mig.

I helgen har vi lagat två rätter från boken. Båda rätterna kunde serveras så snart pastan kokat klart. Det vill säga tiden det tog för vattnet att koka upp och pastan att bli al dente.

Perfekt.

Vi har ätit pasta med tonfisk, vitlök, sardeller, kapris, grillad paprika (från burk) och parmesan…

Och så har vi testat pasta med broccoli, sardeller, vitlök, chili och parmesan.

Båda rätterna lika goda och lika snabba.

Bra jobbat Pernilla!

Jag kan verkligen rekommendera boken om man gillar italiensk mat. Och tycker att pasta är en bra uppfinning.

One thought on “Snabb och god mat

Kommentera

