Suzis Café – en liten utflykt

Vi gillar att åka på utflykt. En timme eller två i bilen, en trevlig lunch, kanske sällskap, kanske inte sällskap, ledig dag, fint väder, bra musik på radion. Det gillar vi. Det är lite av våran bästa gren.

Ibland har vi svårt att komma på något ställe att åka till. Då brukar vi fråga nära och kära eller avlägsna om de har något förslag.

En gång svarade en vi känner att Suzis Café är ett kul ställe.

Så vi åkte dit.

Jag hade inte riktiga kameran med mig och det var svårt att fota där inne, men dessa lyckades jag ta med mobilen. Utan att de andra gästerna kom med. Jag vågade inte be folk gå ut, de satt ju och åt. För sjutton.

Huset såg ut som ett torp. Eller skola. Men på insidan, diner.

Det bästa var nog faktiskt den lilla retrohörnan som jag ville stoppa ner i min överdimensionerade handväska.

Och maten var gudomlig. En av de bättre hamburgarna jag ätit. Jag valde en variant med coleslaw i. För det är typ det godaste jag vet.

Dessvärre tyckte jag att personalen var lite trist. Hälsade knappt och log inte i onödan. Tråkigt. Men hamburgaren vägde upp. Den var supergod. Blir vi sugna på burgare igen kanske vi åker dit någon mer gång.

Förresten så var det så kul att äta hamburgare i korg och med sån där pappersficka att vi var tvungna att åka till ICA Maxi och köpa såna. Och så bjöd vi på detta när vi hade gäster för några helger sen. Kul. Tyckte vi.

Nåväl. En mysig utflykt.

 

One thought on “Suzis Café – en liten utflykt

  1. Åååå vilken fin hörna. Gillar tapeten, hyllor o allt. Kul ställe, synd på personalen. Vi kan väl hoppas att det var en dålig dag.
    Kram

Kommentera

