Sånt där man inte får

Jag har varit rätt olydig på sista tiden. Rent av kriminell. Jag har stulit.

Jag har stulit en sak som det sägs att man ska stjäla för att få framgång. Om man ska lyckas ska man stjäla. Just detta.

Jag har stulit skott från en kaktus. Men jag kan ju inte säga vilken kaktus, men kanske har den visats här i bloggen lite tidigare. Ganska nyss.

Eller så kan man säga att kaktusen ville följa med mig hem. Eftersom den tyckte att jag var så trevlig. Och då sa jag till den att den inte kunde få det för den tillhör inte mig. Och då ville den att jag skulle ta med några skott hem. Åtminstone. Typ det var det minsta man kunde begära. Sa kaktusen.

Och där blev min stöld en god gärning istället.

Det är fint att göra goda gärningar.

Vilken fin människa jag är.

Och nu har skotten det såhär trevligt.

Må de trivas i min ägo.

2 thoughts on “Sånt där man inte får

Kommentera

