Tack

Jag skulle vilja säga tack till alla er som skriver snälla meddelanden här i bloggen. Till er som skickar snälla mail. Till er som säger att ni följt mig i hundrafemtio år och att ni trivs här. Er vill jag verkligen säga tack till. Även till er som är här för första gången. Hej. Och tack ska ni ha.

Enda sen jag satte mitt första fotspår på nätet har jag älskat att hänga här. Jag har haft hemsida och blogg sen det stod 1900 någonting i almanackan. Och jag har tyckt så mycket om det.

Det är fantastiskt att kunna skriva något här som hela världen kan läsa. Jag säger verkligen inte att hela världen läser, men hela världen kan läsa. Och jag har fått vänner i flera olika hörn av världen. Tack vare detta.

Det är fantastiskt.

Och av alla komplimanger som jag fått genom åren i livet så tror jag att de som känns bäst är de jag får här. Och det beror nog på att detta är mitt. Bara mitt. Och här gör jag som jag vill. Utan att tänka mig för. Visst är jag privat här och visst tänker jag på att inte visa bilder på varken mig själv eller människor omkring mig utan att fråga först, men jag bestämmer ändå. Om jag vill skriva om kycklingpajer eller Melodifestivalen. Och det är väl sånt man blir gladast över komplimanger för. Man vill få beröm när man är sig själv. När jag bjussar på sig själv. Inte de gånger man står och är falsktrevlig eller gör något på ett jobb eller i en annan situation, där man blivit lite tvingad.

Nä, det finaste man kan få beröm för är när man är sig själv. Att få veta att någon uppskattar att man gjorde något eller skrev något som fanns inuti. Som inte är varken tillgjort eller falskt. Något äkta som känns viktigt. Som någon uppskattar.

Det är fantastiskt.

Och ni som hör av er ibland. Och skriver fina saker. Ni är verkligen grädden på moset. Löken på laxen. Kryddan i livet. Belöningen. Den finaste julgranskulan. Stjärnan i toppen.

Tack.

3 thoughts on “Tack

  1. Fint inlägg! ❤
    Och tack för att du förgyller min vardag på alla sätt och vis, får mig att skratta, tänka efter och reflektera och gråta. Följa med på resor och läsa om nya produkter och ja jag vet inte vad.
    Stor kram!

Kommentera

