Svärordsveckan

Tidigare idag skrev jag om mitt dåliga vokabulär. Och det visade sig nu att det inte bara är jag som behöver tvätta munnen. 

Jag gick in på Systembolaget idag. För att köpa en flarra. Jag hämtade den och gick mot kassan. Fick plötsligt syn på nått som såg spännande ut. Så jag stannade till. Tio sekunder. 

Det var tydligen mer än mannen bakom mig klarade av. 

”Är det nån jävla parkeringsplats här eller?!” väste han högt och tydligt. 

Jag fick ett hysteriskt skrattanfall. 

Ingen har någonsin förut kallat mig för parkeringsplats. 

One thought on “Svärordsveckan

  1. Haha, men vad skönt att du kunde skratta iaf. Det säger lite om hur vi människor mår. Att vi inte ens har tio sekunder över utan att det rinner över. Skrämmande och ledsamt. Men bra med skratt.
    Vi borde parkera mer. Så tänker jag. Stanna upp och andas. Inte jaga livet ur oss.

Kommentera

