Undrar om jag helt enkelt är för smart för mitt eget bästa

Den här veckan har jag funderat lite över hur begåvad jag egentligen är. Om jag kanske är så smart så att det slagit över åt andra hållet liksom. 

Till exempel i onsdags. När jag åkte hem från tandläkaren. Då visade det sig att vår (för oss) nya bil gått sönder lite. Vilket gjorde mig vansinnig. Trasig? Redan? För när jag körde hem så tutade (?) signalen för säkerhetsbältet. Det vill säga att bilen sa att jag inte hade det på mig. Fast jag hade det. Signalen skrek hela vägen hem och den röda lampan lyste och jag svor. Högt. Tut tut tut och svordomar. Hela bilen full. 

”Hade du handväskan i passagerarsätet?” frågade min man lugnt när jag förklarade att livet och bilen rasat samman. 

Jaha. Väger min väska så mycket att bilen tror att det är en människa?!?! Kanske dags att städa i väskan?

Ja. Det var en begåvad grej.

En annan begåvad grej hände igår. 

En kollega och jag stod i korridoren och tittade på hennes nya handväska. Som gått sönder. Och nu skulle hon på after work med sin trasiga väska och var lite bedrövad. Jag tyckte att en svordom var på sin plats. Jag har nämligen skaffat mig ett osedvanligt dåligt ordförråd. Så jag väste ett fult ord. Ett jättefult ord. Jätte, jätte fult. Som har med anatomi att göra. Kan man säga. 

Moget. Men ändå. Jag gjorde det. Väste ett ord. Eller en hel rad. Faktiskt en hel radda. 

I samma sekund går en kollega förbi. Och eftersom det är en smal korridor fick hon tränga sig förbi oss. Så när jag väser den anatomiska raden så var hennes öra ca en decimeter från min mun. 

Vilket uppfattades som att jag viskade fula ord i hennes öra när hon helt oskyldigt gick förbi. 

Ja. Man blir stolt över sig själv. 

Och efter den här veckan får jag tvätta munnen med tvål. 

Men jag skyller på tandläkaren. Som jag alltid gör. 

2 thoughts on “Undrar om jag helt enkelt är för smart för mitt eget bästa

  1. Dumma tandläkaren! Hoppas du slipper gå dit mer. Inte konstigt det blir knasigt efter besök där.
    Städa handväskan och hitta ditt ordförråd igen. Det finns ju där.
    I övrigt önskar jag en fin vecka. Tandläkarfri vecka.
    Kram!

Kommentera

