Att vika en bok

Jag har alltid varit otroligt rädd om mina böcker. Vågar knappt använda en kokbok i köket när jag lagar mat eftersom att jag är rädd att spilla i den.

När jag växte upp vek mina kompisar hörnen på böckerna när de läste. För att veta var de var. Sånt skulle jag aldrig få för mig. Än idag.

Jag är så rädd om mina böcker så att det är löjligt.

Men så blev jag sugen på att prova att vika böcker. Ni vet slita loss pärmen och vika utav bara tusan.

Så jag testade att vika en gran. Av en pocketbok som jag inte ville ha längre.

Den blev fin.

Men bara åt ena hållet.

Det blev så tjatigt att vika och vika så jag tröttnade. Orkade bara göra hälften.

Men den ska få en stjärna till jul. Och får stå i ett hörn.

Det kryllar av beskrivningar på nätet. Sök efter vika en bokgran.

2 thoughts on “Att vika en bok

Kommentera

