Tack för det Televerket

Gick och la mig direkt efter Bron igår. Läste en liten stund i en trevlig bok och somnade sen tvärt. 

Vaknade i morse av att klockradion gick igång. 

Vet inte när det hände senast. Att jag sov tills klockan väckte mig. 

Jag har sovit nästan sju timmar i sträck utan att vakna en enda gång. 

Monstret inom mig är borta. 

Jag känner mig lugn och fin. 

Och lite trevlig. 

Det är otroligt vad sömn kan göra med oss. Och hur saker vi tog för givet förr är det lyxigaste vi vet nu mera. 

Sova. Oavbrutet. Så otroligt lyxigt. 

Och helande. 

One thought on “Tack för det Televerket

  1. Ååå ja, sömn gör ju hela skillnaden! Vad skönt att du fick sova. Hoppas du får fler bra nätter!
    Ha en fin dag!
    Kram!

Kommentera

