Jubileumsfirande

Ett av mina smartaste drag i hela världen är att jag tog och gifte mig. Jag menar inte bara det att jag valde den bästa mannen av dem alla, jag valde också den bästa tiden. Advent.

Det året vi gifte oss var… eller vad tänker jag säga nu? Att advent var på en söndag? Det lät ju begåvat. Men jag menar att vi gifte oss på lördagen före första advent.

Det betyder att vi har bröllopsdag alla möjliga veckodagar nu. Men vi firar alltid när det är advent. För vi säger så. Att vi har bröllopsdag första advent. Synd att vi inte graverade in det i ringarna istället för datumet. Det hade varit coolt. Första advent.

Hur som helst. Vi firade. I advent. För nu är det minsann tio år sen. Vilket inte är klokt. Men så är det. Och man får hänga mer i svängarna bara. Det är inget annat att göra.

I år firade vi i Kosta. För det är vårt nya favoritställe. För vårt gamla har blivit så dyrt så det är inte värt det. Så är det med det. Sen förra året har vi en ny tradition. Det är fint det.

Vi kom dit fredag vid lunch. Fick direkt komma in på vårt rum. I år bodde vi hos Ulrika. I rum 211. Där har vi inte bott förut.

En fin sak med att bo i Ulrikas rum är att de rummen har utsikt över poolområdet. Och trots det fula vädret var det fint att kunna kika ut på dem som badade. Och på kvällen såg det extra härligt ut.

Ja vi gjorde inte så mycket mer än vilade, åt julbord och njöt av allt det vackra och av lugnet. Och jag måste säga att det är ett fantastiskt trevligt hotell. God mat överallt och otroligt trevlig personal. Plus att allt är så vackert. Det finns så otroligt mycket fint att titta på överallt.

Lite från julbordet… (och här får vi tänka att fula bilder är också bilder)

Vid all maten har de dekorerat med mat av glas. Vilket jag kan stirra ihjäl mig på varje gång. Så otroligt fint.

Ja, och sen är ju hela hotellet och alla miljöer fantastiska i sig. Man blir helt lycklig av allt fint som man kan titta på.

Vi bodde på hotellet fredag till söndag och vi kommer med absolut att åka tillbaka så snart vi bara kan. Detta är ett otroligt fint och trevligt ställe.

Tack för den här gången. Nu ser vi fram emot ännu ett år som gifta.

One thought on “Jubileumsfirande

  1. Grattis såhär lite i efterskott!
    Det ser fantastiskt ut. Vill tillbaka till Kosta och kanske utan rastlösa barn. Och gärna kring advent.
    Kram!

Kommentera

