Prestationsångest

Ni som är mina besökare har ju huvudet på skaft. Det vet man ju sen gammalt. Och så har ni bra minne. Därför minns ni säkert att jag blev med torp för ett tag sen. Jag var så taggad. Stod med uppkavlade ärmar och tumstock bakom örat och var så himla redo.

Sen hände ingenting.

Och sen hände ingenting heller.

Och sen hände ännu mindre.

Rent av inte ett skit.

Och sen såg jag detta.

Svensk Fastighetsförmedling har bett kända inredningsproffs att inreda varsitt dockskåp. Och så auktioneras de ut (husen, inte proffsen) till förmån för Barncancerfonden.

Genialiskt!

Och vilka hus sen!

Angående mitt eget hus känner jag två saker.

Ett: Det kommer aldrig att bli så fint som husen som auktioneras ut.

Två: Jag är rädd för att förstöra mitt hus. Så jag vågar inte börja.

Angående punkt Ett så tänker jag från och med nu inte bry mig. Prestationsångest är omodernt och inget jag sysslar med varken till vardags eller till fest.

Angående punkt Två. Hur ska jag kunna göra det fulare än vad det redan är. Jösses, det har ju inte ens ett helt trappräcke.

Nä, det är dags att sätta fart. Jag tänker att julledigheten ska göra underverk med mig och mina projekt. Joråsatte. Ni ska få se.

Eller inte.

Ja, eller vi får väl alla se. Om det bara är snack från min sida.

Eller inte.

2 thoughts on “Prestationsångest

  1. Det jag hittade på Blocket för 100:- var fult o slitet. Det var ett SÅ kul projekt! Fick överblivna tapetböcker i färgaffären o tapetserade alla rum. Målade innertaken vita och yttertaket svart. Sen ”la jag golv” med sånt där självhäftande som finns i färghandeln – både trästruktur o enfärgat (klistermärke på rulle typ). Köpte möbler på Tradera🙂
    MM

  2. Å vad jag hoppas att du kommer att börja. Du klarar ju det galant och det är ju varken någon tävling eller uppvisning för andra… Gör det för att du tycker att det är roligt och för att du vill så blir det perfekt. Heja dig!

Kommentera

