Så typiskt

Jag har en orkidé som jag har stoppat ner i ett rör. Den är rätt misshandlad och jag bryr mig inte särskilt mycket om den. Eller jo, jag bryr mig. Men jag är dålig på att visa det.

Men den blommar. Hela tiden. Och det kommer nytt och nytt och nytt. Men jag höll på att trilla baklänges när jag en dag såg att den hade fått en helt ny stängel. Det trodde jag knappt var möjligt. Att det skulle växa ut en ny. Det har jag aldrig sett förut.

Men den nya stängeln var lite bångstyrig tyvärr. Den hade växt bland rötterna och under bladen. Och låg där och knoppade sig.

Och när jag skulle pilla fram den så gick den av.

Herre jäklar så ledsen jag blev.

Men nu har jag den i vas. Eller glas. Och tittar på den hela tiden.

One thought on “Så typiskt

Kommentera

