Mot mina mål 2016

Jag har fått den stora och fina äran att recensera en bok. Eller en almanacka. Eller en kalender. Eller en målbok. Ja, den är allt detta. På en och samma gång.

Boken heter Mot mina mål 2016 och kommer från Storskunk. Du kan köpa boken direkt på hemsidan.

Boken är för oss som vill sätta upp mål och komma framåt. För oss som inte längre tror att det hjälper att hålla tummarna för att allt ska ordna sig. Boken är till oss som förstår att det är vi själva som måste göra jobbet. Det låter ju kanske jobbigt, men det blir både roligare och enklare med den här boken. Och ska man komma någon stans gäller det ju att ta tag i saken. Och det får man stor hjälp med i den här boken. Både vad det gäller att formulera och nå sina mål.

Boken inleds med en hälsning från förlaget och en liten text om tanken bakom. I nästa del handlar det om att sätta upp mål och hur du ska komma fram till dem, för att sen fortsätta på ämnet goda vanor. Några sidor handlar också om att titta lite lagom mycket i backspegeln. Vilka framgångar hade du 2015 och vad vill du förbättra eller ändra?

Det finns gott om utrymme att fylla i egna tankar och mål och funderingar. Och i själva almanackan finns massor med fina sidor där du kan skriva om månadens mål, om framgångar och tankar samt fält för anteckningar och helt vanliga saker som man skriver i en almanacka. Födelsedagar, små inköpslistor eller vad du nu önskar att få med.

Det finns massor av sidor för anteckningar och många olika ställen att skriva och svara på frågor som hjälper dig att komma vidare och att fokusera på rätt saker.

160101-05 En sån här bok har jag önskat mig länge. Nu kan allt hamna på samma ställe. Alla anteckningar, alla tankar och alla vägar mot mina mål. Jag kommer att ha den här som min ständiga följeslagare 2016 och det ska bli en fröjd att få börja använda den. Som ni ser har jag inte börjat skriva ännu, men jag har i alla fall satt på kaffet och tagit fram klistermärken och några praliner.

Detta blir toppen. Jag är väldigt nöjd och glad.

Önska dig en i present eller köp en själv. Det är väl investerade 198 kr.

Den här boken har gett mig en rejäl spark i baken Mot mina mål 2016.

One thought on “Mot mina mål 2016

  1. ”För oss som inte längre tror att det hjälper att hålla tummarna för att allt ska ordna sig.”
    Du träffade mig alldeles mitt i prick.

Kommentera

