Nu måste ni hjälpa mig att komma ihåg en sak

Vi pratade om Gift vid första ögonkastet idag på jobbet. En av mina absoluta favoritserier. Jag fullkomligt slukade förra omgången och nu är jag så lycklig över att det börjat en ny omgång.

I alla fall så pratade vi om serien på jobbet. Och sa att vi borde se avsnitten ihop. På jobbet. I vår… typ lounge som vi har. Vi sa att vi säkert skulle behöva sitta kvar i timmar efter varje avsnitt och prata om allt.

Och då kom jag på en sak. Att det fanns en serie på TV där man fick följa med in i ett fikarum på ett jobb och lyssna på kommentarer kring serien och avsnitten. Detta är länge sen. Jag tror att det var ett gäng som typ jobbade på ICA. Och man fick lyssna på deras kommentarer som de hade. De satt i företagets fikarum typ.

Men VAD var det för program? Kommer ni ihåg? Det är väldigt länge sen och jag tänker att det NOG handlade om en dokusåpa. Som man fick se när ett gäng människor sen kommenterade. ”Jag tror att han kommer att…”, ”Jag förstår inte varför han sa så…”, ”Men vet ni vad jag tror kommer att hända…” och så vidare. Och jag tror att man fick anmäla sitt gäng till att bli kommentatorer liksom.

Minns ni?

Kan det ha varit Big Brother? Eller Baren? Eller nått helt annat?

Nu bara MÅSTE jag komma på vad det var för program.

Kommer ni ihåg? Snälla, säg att ni vet vad jag menar!!!

Svenskt var det. Och de som satt och kommenterade kvällens avsnitt av serien satt vid ett fikabord i en personalmatsal. Kanske på ICA.

One thought on “Nu måste ni hjälpa mig att komma ihåg en sak

Kommentera

