Sportfåne

Idag berättade jag för en kollega (Brynäsare) att jag inom en snar framtid ska se mitt lag spöa skiten ur Brynäs. Live. 

Då säger en helt annan kollega ”Men Susanne, jag har aldrig hört dig prata om sport förut!”.

Hon skojade inte. Hon var allvarlig. Och förvånad. 

Jag sa en mening. Nämnde inte ens ”hockey” eller ”sport”. Ändå blev hon förvånad. 

Jag pratar aldrig om sport. Det är helt sant. Men jag gör två undantag. Det är när män springer hundra meter eller när Sverige hockey-spöar resten av världen. 

Eller undantaget som bekräftar regeln: När mitt lag spöar mitt mans lag iklädda tjocka kläder och har en klubba i handen. Och jagar puck. Och vi ser detta live. Ihop med vänner. 

Då är det värt att prata om. 

Kommentera

