Hatkärlek

Vi flyttar om några månader. Några hundra meter. Inte alls långt. Men lik förbenat måste allt packas ner. 

Det är ett så ypperligt bra tillfälle att rensa. Gör sig av med. Börja om. Tänka nytt. 

Vi rensar i skåp och lådor och vi är duktiga. Mycket skänks. Lite slängs. 

Vi har avverkat ett stort skåp idag. Tänk dubbel garderob. Där i har vi lakan, handdukar, ljus och servetter… tyger som jag syr av. Ja sånt. 

Hälften blev kvar. Om ens det. 

Det går inte att ta med allt. Vi måste minska på grejernas antal. 

Men innan jag öppnade skåpet tänkte jag att jag lätt kan göra mig av med rubbet. Jag behöver ingenting. Jag kan leva med väldigt lite. Hit med en sopsäck, hiva ALLT!

Men sen, när jag håller i sak efter sak… så känns de viktiga. Tio saker i en låda känns som kraffs. Men tar man upp en sak av dessa känns den saken oerhört värdefull. 

Det är enklare arr göra sig av med en hög med saker än en sak i taget. 

Vi har ljus så att vi kan tända fjorton om dagen tills vi flyttar. Det tänker vi göra också. 

På tisdag åker vi med stora lasset Allan till stadens loppis. 

Ljuvligt. 

Jag är stolt över mig själv just nu. 

5 thoughts on “Hatkärlek

  1. Men hallå, vad ska ni skänka brt som inte JAG får va me å kolla på?!?! Va ? Tänker ni aldrig på mej, tänk om jag villhöer nåt av det nu ska dumpa ?!?!?! VA?!?!?

Kommentera

