Helt slut

Jag tror att våra drömmar är fantasier. Det vi drömmer om på nätterna alltså. Jag tror det är ren och skär bullshit. Sånt vi fantiserar ihop av det vi varit med om, det vi tänker på och det vi ser framför oss. Ungefär så. 

Rätt eller fel. 

Men så tror jag. 

Men om man nu kan fantisera ihop vad som helst, drömma om precis vad man vill, varför drömmer man då att man är i ett stort, stort hus (tänk slottet i Stockholm), på föreläsningar, och att man glömmer sin handväska någon stans. Så att man får ägna miljarders av tid åt att springa och leta efter den där handväskan. 

Har man inte jädrigt taskig fantasi då?

Och när man vaknar är man precis skitslut av allt letande och över stressen av att värran är borta. 

Jag skulle kunna ha drömt något mysigt. Men nej då, jag drömmer en stressdröm jag. Och vaknar utmattad. 

Rimligt. 

One thought on “Helt slut

  1. Det är nog för att du är stressad😦
    Min man drömmer ofta att han måste sortera saker och det är bara stressigt. Tydligt tecken på stress, att man inte ens i drömmen får vila. Jag hoppas du kan hitta ett sätt att varva ner.❤

Kommentera

