Hjärtan?

När jag var i en blomsteraffär för några veckor sen fick jag lära mig en sak. Att det finns olika sorters elefantöron. 

Det fick jag veta när jag berättade för butiksägaren att det kommer massor av skott i min växt. Och att jag sett att man säljer skott för 75kr styck på Tradera. 

Då sa hon, helt fräckt och känslokallt, allt det finns två sorter. En riktig och så en enkel och billig variant med mer hjärtformade blad. 

Jag kände mig kränkt. 

Och undrar vilken variant jag har. 

  

One thought on “Hjärtan?

Kommentera

