Hjärtlig sömnad

Igår var det Alla hjärtans dag. Det firade vi inte så mycket på det sättet som jag tror att det är meningen att man ska fira den dagen. Vi köpte inga presenter, åt ingen lyxig middag och gav inte varandra några geléhjärtan. Alls.

Vi deppade inte för det inte. Så hade vi bestämt att vi skulle göra.

Eller inte göra.

Istället gjorde vi sånt som vi gillar.

Jag tog fram symaskinen.

Det började i veckan när jag köpte en ny handväska och skulle flytta över saker från den gamla till den nya. Och fick se en liten väska som sett sina bästa dagar.

När jag sydde den, 2008 (!!!) såg den ut såhär…

Nu har den varit med på ett och annat och släpats runt och förvarat viktiga saker och allt möjligt. Och blivit väl värd att få gå i pension.

Jag borde skämmas.

Men istället för att göra som jag borde (det vill säga skämmas) så sydde jag en ny. Det tyckte jag var ett bättre förslag.

Jag skulle kunna be om ursäkt för att bilderna är fula och att det är dåligt ljus och sånt. Men jag jobbar inte så. Så här ber man inte om ursäkt för nått inte.

Sen fick jag rusånga och sydde en väska till. Bara för att jag kan.

Och så slog det mig att en ny matlådeväska vore på sin plats. Jag får ofta beröm för den. För att den är ”så söt”. Jorsåsatte. Kanske borde folk istället påpeka att den är ofräsch. Jag har tvättat den, det har jag. Men hål i sidan och nötta handtag går inte bort i tvätten.

2004 (!!!) var den nysydd och fin och såg ut såhär:

Nu, såhär 12 år senare, ser den ut såhär:

Bra kvalitet ändå får man lov att säga.

Men, men… när jag skulle sy matväskan fick jag nått fel i huvudet och sydde åt helskotta. Så ni får vänta på resultatet.

2 thoughts on “Hjärtlig sömnad

  1. Vi gjorde inte heller något speciellt på alla hjärtans dag, vilket kändes konstigt för man ”ska” ju fira det. Men ändå kändes det skönt och aktivt ha valt bort det i år🙂

  2. Men du, den grå med vita prickar, älskar den liksom. Har du mer tyg o orkar skulle jag gärna köpa. Det samma med en matlådsväska för jag är så trött på plastpåsar.

    Heja dig! Kram

Kommentera

