Att bära sin mat med värdighet

Som jag skrev igår. Min matväska har några år på nacken. Den föddes samma år som Allram och Höjdarna var julkalender. Man fattar det knappt. Hur kan en matväska ens bli så gammal?

Men nu har jag gjort en ny. I mitt nya favorittyg.

Jag kopierade den gamla. Som jag sydde utan mönster. Jag la till någon centimeter här och där och är nu vad man brukar kalla, äckligt nöjd.

Oj vad många matlådor den här ska få hjälpa mig att bära.

Jag är asnöjd. Jag älskar tyget och mina små [oransch]-lappar.

Och för er som är nyfiken på lapparna så har jag köpt dem här. Jag är otroligt nöjd med dem. Jag tycker att de är halva grejen med mina hemsydda saker.

Och på tal om hemsydda saker så har jag två nya grejer på gång. Men jag måste sy i knappar i dem innan jag visar dem på allvar.

One thought on “Att bära sin mat med värdighet

Kommentera

