Dags att lägga i en växel

Jag har kloka kollegor. En av den pratar jag mycket med om vardagen. Om matlådor, tvätt, veckohandling, fredagsmiddagar, kaffefläckar, dåligt toapapper och annat. Det är väldigt berikande. Jag hör henne säga kloka saker men kan ibland bli överraskad, på ett bra sätt, över saker jag själv säger. 

Hon har gått ett tag och väntat på en operation. Som blev av. Nu har det gått två veckor. Hon känner sig pigg och frisk nu. Det är fantastiskt. Och hon är precis som hon känner sig. Frisk. 

Men vi sa det, att ibland tar saker upp hela ens tillvaro. Hon har väntat på operationen och satt det övriga livet på paus. Ibland kan vänta vara det enda man klarar. 

Jag har inte väntat på någon operation, men det har varit stökigt ett tag. Så jag drog i handbromsen. 

Men nu är det dags att lägga i ettan känner  jag. Hitta dragläget och dra iväg lite sakta. Rakt fram. 

Det ska bli trevligt. Och spännande att få se var jag hamnar.

Behöver ju inte ge mig ut på motorvägen direkt. 

Lite landsvägskörning är lagom att börja med. 

3 thoughts on “Dags att lägga i en växel

  1. Klokt det där. På vissa fronter har jag varit parkerad. Nu blir det ettan och långsamt framåt.
    På andra fronter parkerar jag. Kanske blir det för gott. Ungefär som att sälja bilen.

    Du är klok du, tack!

Kommentera

