Kolasås

Vi hade finfrämmande i lördags. Jag gjorde mig till och kokade kolasås till detta kalas. Först bjöd vi på kyckling i jordnötssås (ny fabbo-rätt!) och sen blev det kladdkaka, blåbär, kolasås och vaniljglass. Och jag har inte en endaste bild på detta. Men kolasåsen mina vänner, den ska ni få se. Minsann.

Och här kommer även receptet.

Kolasås

2 dl vispgrädde
50 gram smör
1 dl ljust muscovadosocker
½ tsk salt

Koka allt i en kastrull i cirka 10 minuter. Rör om under tiden. Häll upp i lämplig skål och låt svalna.

Skyll in på mig om ni gör den här såsen och föräter er.

Gästerna blev så imponerade av kolasåsen att de sprang och köpte en jättefin vas med jättefina tulpaner i åt mig.

Eller så hade de med sig blommorna när de kom. Som en lördagspresent. Jag har så svårt att komma ihåg vilken ordning saker händer i.

Men kolla här då. Vad jag hittade.

Hooolaballooo.

One thought on “Kolasås

Kommentera

