Nummer 38 i raden av sjalar

Nä, jag bara skämtade. Det är inte nummer 38. Eller vad vet jag, det kanske det är. Det går ju inte att hålla ordning.

Detta är min senaste sjal. Och det kommer att bli fler.

Om ni undrar om mitt hem drunknar av sjalar vid det här laget så kan jag säga att det gör det inte. Jag har nämligen bara tre stycken kvar. De andra är bortskänkta, bortgåvade, bortskämda eller bortgjorda.

Jag älskar mönstret (det hittar man här) och jag älskar garnet (det hittar man här).

Jag har gjort sjalar i fem färger nu. Grön, turkos, rosa, mörkgrå. Och så en liten avstickare från min vanliga färgskala. Korall. Nu kan man tycka att korall och orange är lite lika. Men älskar man orange så håller man inte med om det.

Men färgen är ljuvlig. Och jag är kär i min nya sjal.

Undrar vad det blir för färg nästa gång.

 

3 thoughts on “Nummer 38 i raden av sjalar

Kommentera

