Pinsamheter

Idag ringde jag till kundservice på ett företag vars tjänster jag använder. Jag hade lite panik och trodde att jag råkat ut för bedragare. 

Ju längre samtalet led desto dummare hörde jag att jag själv lät. 

Jag bjöd honom på ett telefonsamtal som han kommer att prata om i fikarummet tills han går i pension. 

Så skulle man kunna uttrycka det. 

Jag kommer från och med nu göra allt jag kan för att förtränga detta.  

Men hur korkad jag än var så är det hästlängder ifrån det korkade samtalet jag själv fick i telefonen idag på jobbet. En galen kund, som titulerar sig ekonomiansvarig, som var jättearg och sa att vi räknar som krattor. 

Han hade ju bara handlat för liteöver  6.000 men ändå var fakturan på 8.000. Hur räknar vi egentligen?

Ja. Vi har ju det där med moms. Fick jag förklara. Det lilla beloppet längre ner på fakturan. Som man får lägga till på den andra summan. Så på frågan hur faan vi räknar fick svaret bli ”vi räknar med plus”. 

(För att ni inte ska bli arga: han är ekonomiansvarig på ett företag och ringde å tjänstens vägnar). 

Hade han haft lite humor hade han skrattat och sagt att oj då, så det kan bli. Men han var inte den typen. 

No humor at all. 

(Och räkna fel kan vi alla göra. Men alla inleder inte med att fråga hur faan man räknar.)

One thought on “Pinsamheter

  1. Jag har ju jobbat på kundtjänst och slogs varje dag över hur elaka människor är. Hur dumma saker männIskor säger. Och hur många ”vita lögner” som dras. Jag tyckte det var hemskt att få så mycket skit varje dag, trots att JAG inte hade gjort något. Jag förstår att man kan bli irriterad och besviken. Men den där människan som svarar har ju förmodligen inte gjort något fel alls.
    Sen har jag galna samtal jag minns och faktiskt pratar om sådär på fredagsfikorna. Men dom var ganska få och det var väl bra att du bjöd på ett sånt🙂

Kommentera

