Förkyld

Det har varit en förkyld vecka. Inte bara när det gäller min näsa. Hela tillvaron har känts lite täppt och hes. 

Livet behöver snyta sig ibland. 

Varje morgon den här veckan när jag vaknat har jag tänkt ”Åh, låt det vara fredag idag!”. Då är det tungt när det är måndag. 

Men idag var det på riktigt. Det var enklare att vakna med igentäppt näsa i morse än de andra morgnarna. 

Jag kan bara andas genom näsan. Är den täppt kvävs jag. Att andas genom munnen känns för mig lika onaturligt som att andas genom öronen. Eller hålfötterna.  

Det är inget fel på mig. Jag menar, jag kan andas genom munnen. Det går. Men det faller mig inte in. 

Märkligt. 

Är huvudet dumt får kroppen lida. 

Nu ska jag se kända människor tävla i dans på TV. Var totalt ointresserad av dans för några år sen. Nu känner jag att en kurs vore kul. 

Vad känner du vore kul?

One thought on “Förkyld

  1. Du är så klok! Livet behöver snyta sig. Just så.

    Men du, nu är det fyra dagars ledigt iaf. Ha en fin påsk!
    Kram!

Kommentera

