Ungdomspoäng

Igår fick jag för mig att plantera om mitt elefantöra. 

Joråsatte. Jag är en liten trädgårdsmästare. 

Jag har jord ute. Så jag gick ut. Lite utanför. På allmän mark. Grävde med plastslev i stora påsen. La jorden i en blå plastig vispskål. 

Joråsatte. 

Riktiga verktyg. 

Jag hälsade på några som gick förbi. Flera stycken. Flera gånger. 

Kände mig glad. 

När jag kom in råkade jag se mig själv i spegeln. 

För stora mysbrallor med utstående knän. Korvig tröja med lite tandkräm på vänstra bröstet. 

Och stora rosa hörlurar på öronen. 

Man lyssnar på pod i min plantskola. 

Jag har nog aldrig tidigare varit så snygg. 

One thought on “Ungdomspoäng

  1. Haha! Men härligt ändå när man gör något där allt annat blir oviktigt!

    Ha en fin fredag o helg! Kram!

Kommentera

