Äntligen är knapparna fastsydda

Det händer att jag gör saker nästan färdiga men stupar precis innan mål. Sen ligger jag där och kikar på mållinjen i tre och ett halvt år och tycker att livet är rätt bra men tänker att det skulle ju vara ännu bättre om jag skärpte mig.

Till slut skärper jag mig.

Och kommer på att det var ju en väldigt liten och fisig insats som behövdes för att komma ända i mål.

Så är jag.

Så gjorde jag ju med de små väskorna.

Jag gjorde allt klart utom att sy i knapparna. För det tyckte jag var omåttligt jobbigt och dubbelt så tråkigt.

Men härom kvällen åkte de dit. Det tog ungefär sju minuter.

Och blev väldigt bra.

Den här gråa saken har jag hittat på mönstret själv till. Någon gång när jag känner mig stark ska jag göra en liten beskrivning på hur man gör. Och visa upp för världen. Det ska bli kul. Både att bli stark och att göra beskrivningen.

Den lilla gula sminkväskan är en ny favorit. Tyget på utsidan är ett gammalt tyg från Panduro. På insidan är det min gamla köksgardin från Fruängen. Ett tyg jag köpte på IKEA på 90-talet. Det var tider det.

Mönstret på den lilla sminkväskan kommer från boken Tildas Julehus, av Tone Finnanger.

5 thoughts on “Äntligen är knapparna fastsydda

  1. Men vilken smart liten väska den där grå verkar vara. Det är inte så att du syr en sån på beställning? Jag skulle bli jätteglad, och betala en slant skulle jag ju också göra så klart.

    • Gulligt av dig att skriva så fint. Jo, det är inte alls omöjligt att jag syr några stycken till. Men det är det där med tiden. Men jag ska tänka på dig. Håll utkik här i bloggen.

      • Ja, den där tiden. Skulle finnas mer av den. Hoppas du hittar lite extra någonstans så håller jag utkik. Glad påsk.

  2. Å jag vill liksom hyra in dig för att lära mig både virka o sy. För mig är det liksom ett maraton att göra en liten väska. Heja dig vill jag säga som är så pysslig o gör så fina saker!

  3. ååh fin mobilficka!! jag måste tag tag i och fixa en till mig tror jag. Jag virkade nån till en mobil way back when. Men det där var ju smart. Med ficka för lurarna.

Kommentera

