Små öron

Jag trodde att jag kanske hade hållit liv i den i ett halvår. På ett ungefär. Och var rätt stolt över det. Tänkte att det var extraordinärt.

Men när jag kollar i facit, det vill säga min blogg, så ser jag att den funnits under mina vingar sen oktober 2014. Och det vill jag påstå är både ett och två halvår sen.

Jag talar om mitt elefantöra.

Ja, det hade växt och förökat sig och trivdes inte så bra längre. För många nya skott i samma kruka. Och när jag tittade lite närmare visade det sig att jorden var uppäten och slut.

Här behövdes lite kärlek.

Ja, och som ni vet är jag ju ingen vidare trädgårdsmästare, så inte visste väl jag hur jag skulle göra. Så jag gjorde såhär.

De öronen som är stora är de som ser ut att må sämst. De är liksom gula och lite transparenta. Gissar att de fått för mycket vatten och för lite ljus. Men vad vet jag, jag kan inget om sånt.

Nu får vi se. De mår redan bättre än på planteringsdagen. Jag tänker att de kommer att bli stora som hus. Och tycka att jag är snäll.

Vi får hålla tummarna.

3 thoughts on “Små öron

  1. Ser ut som näringsbrist🙂 ge den nån form av gödning, eller vänta o se om det räckte med ny jord.
    Bra jobbat!

Kommentera

