Påsgömma

I vår trapp ner till vår källare har vi i 150 år haft en plastpåse hängandes på ledstången. den plastpåsen såg sina bästa dagar för 149 år sen. Den har gått sönder men ändå inte bytts ut. Jag har retat mig på den där påsen sen den hängdes upp. Den var en usel idé från början och blev verkligen inte bättre med åren.

Men sen tänkte jag igår att jag skulle ta och sy mig något praktiskt idag. Och så funderade jag på vad det skulle kunna vara.

Och så kom jag att tänka på en påsgömma. Att jag borde sy en sån.

En timme tog det. Högst. Och jag är supernöjd.

Ja, den fungerar som ett rör. Man stoppar i påsar uppe och tar ut dem nere. Det är resår i ”hålen” så att man enkelt kan få i och ur påsarna.

Jag är löjligt nöjd.

Och jag älskar tyget. Fizzle från Prestigious.

One thought on “Påsgömma

Kommentera

