Ägg Royale

Jag blev inspirerad för ett tag sen. Ett recept på engelska muffins med ägg Benedict. Man kunde byta ut skinkan mot rökt lax stod det. Och då skulle det heta Ägg Royale.

Så jag bytte ut.

Och längtade tills det skulle bli söndag då jag skulle laga detta till någon sorts brakfrukost.

Bakade muffins…

… pocherade ägg…

… och satte ihop allting med en rejäl klick (färdigköpt) hollandaisesås på toppen.

Och även om det ser gott ut på bilden så var detta inget för mig. Jag tyckte inte att ägget blev gott, jag tycker att mackan blev torr och hård och jag tycker inte att såsen är speciellt god.

Laxen var bäst på hela mackan. Lax är nästan alltid bäst. Men jag skulle inte ha ätit den såhär.

Det var roligt att längta efter att få göra en fin frukost. Men jag kommer inte att göra detta någon fler gång.

Men det var kul.

Och kul gills.

Kommentera

