Planeringsdag

Idag är jag ledig från jobbet. Det känns helt rimligt. Det var ju dags att byta till sommardäck. Och det tar ju så fasligt lång tid att man inte hinner gå till jobbet den dagen detta ska göras. Särskilt inte om man låter någon annan göra jobbet.

Jag hade tid på verkstaden klockan 7 i morse. 07.00. Och 07.19 var jag hemma igen. Stod i köket och fixade kaffe. Det fattar man ju att man inte kan åka och jobba efter det. Det är ju ingen idé.

Särskilt inte om man har planeringsdag. Det har jag idag. Det är jag och en smart anteckningsboksalmanacka, internet, mycket kaffe och lite smarriga saker att äta. Det är det som är planeringsdagen. Så himla praktiskt.

Boken är fantastisk och kommer från Storskunk. Jag har skrivit mer om den här.

Vi planerar livet, tillvaron, flytten, middagarna, semestern och resten av dagen. Vi har fullt upp men klarar oss bra. Vi reder ut detta ihop.

Jag rekommenderar alla att ha planeringsdag ibland. Jag tänker göra detta till en tradition. Den dagen på året då vi byter till sommardäck har jag planeringsdag från och med nu.

Nu är det slut på pausen.

Nu ska jag göra något annat.

Typ blogga om nått.

One thought on “Planeringsdag

  1. Du är så himla klok! Smart med en planeringsdag med fin bok och allt.

    Jag borde haft planeringsdag… För det är fortfarande vinterdäck på min bil och tvättstugan svämmar över o sommaren är ett lite för blankt blad.

Kommentera

