Projekt

Jag vet att jag skrivit om det förut. Även om det är chockerande för mig att det är så länge sen. Chockerande på grund av att jag ännu inte kommit på nått.

Jag vill ha ett projekt. Ett lustfyllt. Kravlöst. Kanske lite knäppt.

Som i filmen Julie & Julia.

Men jag kommer inte på det ultimata projektet.

Nästan så att det har blivit ett projekt i sig. Att komma på ett.

Vi har en sverigekarta som vi betar av. Städer. Platser. Det är ett väldigt kul projekt som vi har. Min man och jag. Men det är rätt så tidskrävande. Och svider i plånboken stundvis.

Baka småkakor känns ju lockande på ett sätt. Men vem ska äta upp alla kakor? (Ja, jag vet… ta med till jobbet och så vidare… men det känns lite onödigt att baka så mycket kakor hela tiden.)

Lära mig spela gitarr känns på många sätt som en bra grej. Men det är inte riktigt ett sånt projekt jag söker…

Nått som känns rimligt är att baka matbröd. Att köpa en bok med matbrödsrecept och baka från pärm till pärm. Eftersom jag vill sluta köpa färdigt bröd.

En gång pratade jag med en kollega om projekt. Då sa han att jag borde göra ett släktträd över personerna i filmerna om Änglagård.

Men det har jag ju redan gjort.

Även om man kan ifrågasätta hur snyggt det blev.

Nä, jag måste komma på nått.

Kom med förslag vettja.

3 thoughts on “Projekt

  1. Matbröd är ju toppen! (Har dock inga bra tips på böcker)

    Mitt nya är att besöka platser nära hemma. Så att det inte blir ett sånt hål i plånboken, men ändå en händelse här och där på helger och så. Naturreservat, utkiksplatser, sevärdheter osv. Det finns hur många småsaker som helst runt omkring. Nya smultronställen att upptäcka och en utflykt o lite picknick mår iaf jag bättre av🙂

    Hoppas du hittar din grej! Kram

  2. Matbröd alla gånger! Köp boken Enklare bröd av Martin Johansson och baka dig igenom alla recepten (det har jag gjort). Sedan KAN man ju baka och det är helt plötsligt jättelätt att baka snygga matbröd hela tiden och man kan ändra och göra egna varianter och ge bort och bjuda på jobbet och ha varje morgon och hela baletten!

Kommentera

