En helg

Igår var vi på utflykt. Käkade sushi. Köpte ny klänning och en liten rullväska. För resor för en person och en natt. Jag åker på såna ibland. Till exempel nu i veckan.

Det var en trevlig utflykt. Väskan är orange och klänningen blå och vit.

På kvällen såg vi två filmer.

Jag trodde att Så ock på jorden skulle vara gripande och härlig. Och jag trodde att En underbar jävla jul skulle vara lite rolig och lite fjantig. Men så blev det helt tvärt om. Julen var inte alls fjantig utan väldigt bra och härlig. Och varm. Och gripande. Den om Jorden var… ja… jag vet inte vad jag ska säga. Den var ingenting. Jag har redan glömt den. Vilken besvikelse. För mig. Julfilmen vill jag däremot se om. Som en jultradition. Den kan gott bli den nya ”Tomten är far till alla barnen” som TV envisas med att visa varje år. Men i övrigt inga likheter mellan dessa filmer.

En kul grej som jag brukar roa mig med är att kolla vad folk söker på för att komma till min hemsida. Det har ju varit både det ena och det andra genom åren. Men det rimligaste måste ändå vara det jag såg idag. Att någon googlat på Einstein och hittat till mig. Mycket rimligt. Personen måste känt sig nöjd. Min blogg måste ju ha varit exakt det hen sökte efter. Hundra procent rätt.

Jag ägnar ju en del av min vakna tid åt att hänga på Instagram. Som ni vet sen förut. Och ett av de konton jag följer heter @polisheddaily. Otroligt snygg nagellackskonst. Sanslöst snygga naglar och tips och knep. Man får se filmer om hur hon (eller han?) häller lack i vatten och stoppar ner fingrarna och få supersnygga effekter. Randigt och allt möjligt.

Det ser så enkelt ut.

Så idag bestämde jag mig för att testa. Tänkte att detta kan inte vara så himla svårt och eftersom jag har så orangemissfärgade naglar med lite rester från svart och glitter så kan det ju i alla fall inte bli värre.

Nä, det kan man ju tro.

Vad tycker ni? Blev det bra eller?

Jag använde sånt peel off-lack från Isadora på fingret för att kunna dra bort det överflödiga. Men jag var nog lite för snål. Kanske. Jag tror att man kan använda lim. Typ trälim på orange flaska. Sånt man hade i slöjden. Det borde funka. (Alltså, jag skämtar inte om limmet även om det kan verka som att alla annat kring lackningen är ett skämt.).

Efter ett tag blev jag irriterad och stoppade ner fingrarna utan peel off. Sen var katastrofen ett faktum.

Ja, man kan säga att det plötsligt var nagellack all over the place. Och särskilt lyckat vet jag inte om det blev. Men jag kommer att prova igen. Det tror jag. Fast med trälim runt om på fingrarna.

Nu är det söndagskoma på gång. Och lite virkning.

I veckan ska jag resa bort å tjänsten vägnar. Det ska bli både kul och lite läskigt. Men det måste vara lite läskigt ibland. Jag måste lära mig att anmäla mig och tacka ja till saker som är lite läskiga. Jag känner det nu. Jag behöver utmaningar.

Vi ska flytta om drygt en månad. Det är en utmaning kan jag lova. Men inte så svårt. Mest påfrestande. Men även befriande.

Tänk att allt har så många sidor. Inget är bara det ena.

2 thoughts on “En helg

  1. Jag läste bara polis-hed-daily och kunde inte förstå vad nagellack hade med det hela att göra. Jag fick läsa om några gånger.
    Jag har också sett nagellackgrejen många gånger o bara tänkt att det inte är något för mig, att det bara blir parodi och fail all over.

    Ha en fin vecka o resa!

  2. Tejp har jag använt när jag marmorerat naglar. Funkar jättebra. Sen får man ta det sista med lite remover på en tops. Eller en sån där remover-penna. Men man får se till att ha gott om tid, och tålamod. Och gärna lite hjälp att få på och av tejpen.

Kommentera

