Nummer tusen

Ja, det är lika bra att erkänna. Jag har problem. Om jag inte har minst en sjal på gång i högen av pågående projekt så upplever jag fysiskt smärta i själen.

Så kan det vara.

Därför unnar jag mig själv att virka en till. Och en till.

Den här gången blev den ljusgrå. Och den är så fin, så fin.

Mönstret hittar man här. Och här hittar man en grön, en mörkgrå, en rosa, en turkos och en korallfärgad.

Den nyaste är ljusgrå. Nummer 08. Och garnet heter Tilda.

Här är de färger jag har virkat sjalen i tidigare. Jag tycker att alla är lika fina.

Oj. Ett litet rött streck mellan korall och grå. Spännande. Betyder det att jag ska göra en randig nästa gång?

One thought on “Nummer tusen

Kommentera

