En liten resa till Göteborg

I veckan som varit var jag en sväng i Göteborg. Jobbet som jag jobbar på har ett nyöppnat showroom i Götet. Så vi åkte dit ett gäng från norr till söder. Och träffades och konfererade och hade trevligt. Det var en väldigt kul och givande resa. Inte minst för att jag fick lära känna mina kollegor bättre. Ja, de som jobbar från annan ort. Det var väldigt trevligt. Gör-trevligt. He he.

Jag vill ju inte skriva så mycket om mitt jobb här för det skulle hämma mig. Så jag väljer att skriva att vi var i vårt showroom, att vi pratade om nya och gamla produkter och att vi konfererade i dagarna två.

Vi åt lunch på ett mycket trevligt ställe som hette Nonna. Där åt vi dagens. Det fanns en lång lista att välja dagens ifrån men jag åt pasta med någon kalvgryta. Läbbigt gott. Och jag kommer absolut att besöka den restaurangen igen när jag har vägarna förbi. Väldigt mysigt ställe. Och sjusärdeles fina toaletter. Bara en sån sak.

Efter dagens slut begav vi oss till vårt hotell för incheckning. Hotell Flora. Jag fick bo i rum 112. Det var ett litet men trevligt rum. Trendigt och fint. Rent och fräscht. Lite annorlunda inredningsdetaljer. Sånt där man blir glad av. Och lite impad.

Mitt rum var som sagt väldigt litet, men det fanns allt jag kunde tänkas behöva. Ett litet skrivbord, en liten soffa att sitta i, eller lägga mitt bagage i, och så ett stort badrum med dusch. Perfekt.

I korridorerna utanför rummen hade de lite kul grejer. Även om de där resegarderoberna (eller vad det heter) skrämde mig lite på natten när jag gick till mitt rum.

På kvällen sen var vi och åt och spelade boule på Boulebar. Ett jättekul och häftigt ställe. Det serverade fransk mat och musslorna var supergoda. Men varmrätten var faktiskt inget vidare. Tycker jag. Det var anka med något som jag tror var linser. Och någon potatis som jag tror var typ kokt i olja. Heter inte det något särskilt när man tillagar mat i olja? Typ värmer sakta i olja? Inte fritera, utan något annat… I alla fall så var det inte så gott. Ankan var väldigt fet, potatisen smakade olja och linserna smakade ingefära. Ingefära kan vara gott men det passade inte riktigt ihop tyckte jag.

Men vad gör det? Jag hade superkul!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå tillbaka till boule-stället och jag vill gärna gå och äta på Nonna någon mer gång. Dock kommer jag nog inte att bo på hotellet något mer. Det var ett perfekt ”åka ihop med jobbet-hotell”, men det var inte sådär semestermysigt så att jag vill bo där när jag är på semester. Det var en trång och lite omständlig frukostmatsal och sådär… Trevligt och trendigt och fint. Men inget semesterhotell. Tycker jag.

Men en väldigt kul resa. Otroligt kul. Skrattade mig hes. Och så vann mitt lag i boulen. Bara en sån sak.

Härligt.

Senare: Tack ‘annan’ som berättade att tillagningen heter att confitera.  Att långsamt tillaga i fett. Confiterad anka är tydligen en vanlig fransk rätt har jag nu läst mig till. Anklår kokad långsamt i ankfett. Ja, man fattar ju att ankan och potatisen kändes fet. Tack ‘annan’.❤

3 thoughts on “En liten resa till Göteborg

  1. Roligt att läsa! Min man var också med sitt jobb på BouleBar för ett tag sedan och han åt också den ”confiterade ankan” och lämnade ungefär EXAKT samma utvärdering som du på den, hihi. Går jag dit lär jag iaf inte välja ankan om man (jag) säger så. Tack för att det alltid är så härligt att kika in här, även om det dröjer längre mellan gångerna nuförtiden (på alla mina bloggar, hinner liksom inte sitta framför dator på samma sätt som förr, är det för att min dator är långsam?)! Hoppas det går bra med flytten🙂

Kommentera

