Flatbread #2

Jag gjorde ju flatbread med parmaskinka och chevre för ett tag sen… om ni minns.

Det visade sig ju vara otroligt smart och gott och populärt.

Men i originalreceptet var det ju egentligen lax. Och creme fraiche.

Så när Sverige kom femma i Eurovision smaskade vi på detta.

Jag måste säga att det blev stående ovationer även denna gång. Även om det var mest jag som stod för dessa. Ty skinkvarianten vinner nog i längden. Även om jag är sjukligt förtjust i lax i alla former.

Jag kommer att göra båda varianterna igen. Om och om igen. Mest skinkan men även laxen. För detta är bra. Detta är väldigt bra.

Testa vettja.

PS! Jag vill minnas att jag klagade på degen förra gången. Att den inte gick att kavla ut och att den krympte ihop sig vid flytt från bakbord till plåt. Det hände inte den här gången. Den här gången betedde sig degen som en dröm. Bästa degen. Heja den. DS!

One thought on “Flatbread #2

  1. Om degen är underjäst så tror jag att den lätt drar ihop sig. och så behöver man vara lätt på handen och inte trycka så hårt när man kavlar. Det är det jag tänker på. Men

Kommentera

