Platta paket

Vi har hängt en del i affären som säljer platta paket. Jag gillar den affären. Fina saker, bra priser och trevlig personal som kan stava till service både fram och baklänges.  

Men i lördags vet jag inte vad som hände. De måste ha tagit in en vikarie. Från något annat ställe. (Som jag väljer att inte namnge). 

Vi skulle ha tre stycken köks-överskåp. Gångjärn. Luckor. Hyllor. Ben. Handtag. Att bygga en skänk av. 

Killen som tog emot oss på köksavdelningen gjorde klart för oss att han hade mycket att göra. Och han kunde bara hjälpa oss om vi visste vad vi ville ha. Om han kunde ta emot en beställning och ge oss en lapp till utlämningen. Inte be om råd. Bara beställa. 

Jag sa att vi visste exakt vad vi skulle ha. Exakt. 

Men vad gör den stressade killen då? Jo börjar ifrågasätta. Om vi inte skulle välja underskåp istället. Om benens höjd verkligen var smart. Jag stod på mig och sa att vi vet vad vi vill ha. Han fortsatte att ifrågasätta, blev svettig i pannan och röd i ansiktet. Såg ut att ha feber. 

Jag stod på mig ett tag till och till slut sa min man att vi kanske ändå ska kolla vad killen menar. Jag bad honom visa oss vad det var han menade var ett bättre förslag. 

Då suckar han. Himlar med ögonen och får ännu högre feber. Ville visa att detta hade han absolut inte tid med. Han hade ju sagt det. Ingen rådfrågning. 

Han visade. Jag sa att nej, jag vill ha det som jag sa från början. 

Då suckade han, tittade på mig med en blick som sa ”Stackars lilla dumma  människa”. Sen öppnade han munnen och ut kom ”Okej, du kommer att ångra dig!”.

Nu står skänken här hemma och saknar bara en skiva ovanpå. Men den kommer. 

Och ja. Jag ångrar mig. Jättemycket. 

Jag skulle aldrig ha tvivlat på mig själv. Och jag skulle ha valt en annan expedit. 

One thought on “Platta paket

  1. Å nej, det är det där med att stå på sig o lita på sig själv. Jag jobbar på det varje dag och vissa dagar är bättre än andra. Hoppas det blir bra ändå! ❤️ Kram!

Kommentera

