Fullmåne

Jag tror inte på särskilt mycket. Jag kräver bevis och är gravt skeptisk. Mot allt. 

Men fullmånen tror jag på. 

Att den påverkar oss. 

Natten till igår till exempel. 

Jag själv vaknade med armarna uppsträckta mot taket. Fingrarna var krampaktigt spretande rakt ut från händerna. Jag hade drömt att jag målat naglarna. Och att jag inte ville sabba lacket. Jag hade typ kramp. Jag undrar hur länge jag legat så. 

En kollega vaknade samma natt av att han satt på huk på bredvid sängen och klappade med handflatorna i golvet.  Han letade efter sina tänder som han hade dragit ut en efter en och slängt ner på golvet. 

Hans fru drömde att hon fick åka ambulans till sjukhuset och att de där röntgade henne och i magen hittade en full toarulle, ett paket bregott och ett dubbelt smörgåsrån med smör mellan. 

Så jag tror på fullmånen. 

Och ikväll tror jag på Zlatan. 

Men sen tror jag inte på så mycket mer. 

2 thoughts on “Fullmåne

  1. Jag håller med. Kan månen påverka tidvatten så tänker jag att vi består av 60% vatten o det vore väl konstigt om vi inte blev påverkade? Ja vad vet jag. Heja Zlatan!

Kommentera

