Mellan

Det är en mellandag idag. Mitt mellan två roliga dagar. 

Det var kul igår. Utflykt. Det blir kul imorgon. På grund av utflykt. 

Idag är det ingen utflykt. Bara väntan. 

Det är inte utan att jag känner mig lite sur. Helt utan anledning. 

Vi gick ner på stan. Jag skulle köpa:

  • En klänning
  • Ett par skor
  • En elektrisk nagelfil
  • En flaska hårmousse
  • En flaska Loka

Men skorna var fula i första affären. Alla skor. Så fula. Så jag gick vidare mot nagelfilsaffären. Plötsligt när jag höll den i handen tänkte jag att jag kan ju inte på allvar köpa en nagelfil för 299kr. Så jag gick ut från affären. 

Spontant gick jag in i en klädaffär. Alla kläder där inne var skitfula. Vedervärdiga. Och expediten snorkig. 

Gick spontant in i annan skoaffär. Flamsig expedit som påstod att jag kollat fel efter storleken när jag sa att jag ville ha 38 och det inte fanns några. Hon gick ut på lagret, kom tillbaka och sa att det står 38or framme men att jag missat det. Jo tjena, vem är det som jobbar i butiken? Inte jag. Sen skrattade hon sig tårögd över min blindhet. 

Jag köpte rätt så fina 38or för lagom mängd stålar. 

Gick till Lindex. Provade en klänning som jag tänkte härmpapa syrran på. På henne var klänningen skitfin. På mig ful som stryk. 

När jag gick ut från Lindex utan asful klänning tänkte jag att jag nog kommer ångra att jag inte köpte den. 

Köpte två flaskor Loka på Konsum. Glömde köpa hårmousse. 

Gick hem. 

Gick tillbaka till stan. 

Köpte klänning. 

Och hårmousse. 

Nu ligger jag i soffan och är mätt. Och ganska sur. 

Borde måla naglarna.

Ja just det. Frisören jag ska klippa mig hos nästa vecka. På semesterort. Undrade om jag kunde byta klipptid till annan dag. 

Nja. Inte så enkelt när man är ditrest. Att lägga om rutten. 

Jag fick dagen efter. Istället. Och bättre tid. 

Kommentera

