Första dagen

Ja. Då var alltså Semester 2016 slut. Den var jättebra och jättedålig. Mest av det första. Tack och lov. Men för all del, nära anhörig på sjukhus. Fyratusen myggbett. Jagande av stor råtta på vänners gräsmatta (lika spännande som äckligt!). För mycket av det goda. Lite för korta sovmorgnar. 

Men mest härligt. Cykelutflykter. Vänner. God mat. Vila. 

Vi har varit hemma mycket. Vi trodde att vi behövde det på grund av flytten. Men det var snarare på grund av livet. Ibland förstår man inte vad man behöver och varför. 

Idag var det halvfart på jobbet. Dethänder  tre dagar om året ungefär. Jag har svårt att tro att alla tre dagarna kommer den här veckan. Så imorgon får jag nog ta i igen. 

Ikväll gick jag med i Netflix och vi har nu sett två avsnitt av Orange is the new black. Fantastiskt bra. FANTASTISKT!!! Det är bra från första minuten och hela rakt igenom. Det är inte ofta jag säger så om något jag ser på TV. Rastlösheten brukar dra mig i foten åtminstone ett par gånger i en film eller ett program, men när jag sett dessa två avsnitt har jag suttit och hoppats att det aldrig ska ta slut. 

Slut är däremot dagen nu. 

Det gick bra. Första dagen. Nu är allt som vanligt igen. Och för mig, som gillar rutiner, är det inte bara dåligt att semmen är slut. 

Och även om jag saknar spänning iblandoch efterlyser fler äventyr, så är det bäst när det är som vanligt. 

Sov gott.  

Kommentera

