Peter Toadstool

På grund av flytt, lättja och inspirationskramp har jag inte pysslat något på en hel evighet. Jag tänkte att jag hade tappat lusten för alltid och hade nästan vant mig vid den tanken. Att nu är det förbi.

Men så fick jag lust härom kvällen. Jag satt och degade i en fåtölj och det var inget särskilt på TV. Och ute var det regn. Då fick jag plötsligt för mig att ta tag i det där mönstret som jag köpte för länge sen. Och allt garnet som jag handlade som passade.

Jag gjorde mig en Peter.

Han är en del av en höstfamilj och jag har köpt mönstret av Lalylala på Etsy.

Min Peter fick lite större ögon än den i mönstret, men vad gör det?

Jag har använt Tilda-garn. Från Svarta Fåret.

Till alla gubbarna har jag valt dessa färgerna. Får kanske komplettera med lite annat (läs; restgarner), men detta ska räcka till det mesta tänker jag.

Ögonen är så kallade säkerhetsögon och är köpta från Love Knitting.

Det ska bli kul att göra resten av gänget också.

One thought on “Peter Toadstool

Kommentera

