Utflykter

En dag på semestern ville vi åka på utflykt. Vi valde mellan två ställen. Liksom ska vi åka dit eller ska vi åka dit. Vi valde dit. Men när vi var där så bestämde vi oss för att åka dit också. Därför åkte vi på två utflykter på samma dag.

Men vi var lite töntiga för det enda vi åt var en glass. Med betoning på en glass. För jag åt ingen alls. Men totalt en glass på två utflykter. Och ett kilo mjöl.

Först åkte vi till ett ställe som jag blivit tipsad om av en kollega. Två röda hus. Ett übergülligt ställe mitt ute i skogen. Där valde min man att köpa en glass och jag blev nyfiken på det danska märket Superliving. Det såldes en del fina grejer i butiken hos Två röda hus nämligen. Jösses.

Kolla t ex dessa ljusstakar. Man dånar.

Men det var inte bara prylarna hos Två röda hus som var bedårande. Hela stället var helt ljuvligt. Kolla!

Tänk att det finns så gulliga ställen. Jag kan verkligen varmt rekommendera stället. Och trevlig personal också. Det är inte alltid det är det när man kommer till utflyktsmål.

Vi gick runt huset och kollade på allt fint och när glassen var slut började det regna. Då styrde vi kosan mot nästa ställe.

Vi hade fått tips om Ingebo Hagar. Hört att de har en fin gårdsbutik och en härlig restaurang. Eller eco café som de kallar det. Så det var klart att vi var tvungna att dra dit. Vi handlade mjöl i gårdsbutiken. (Jag är ju typ gift med en surdegsbagare). Sen tog vi en promenad i den fina trädgården och såg att det skulle vara ljuvligt att äta en vit vedugnsbakad pizza i eco cafét. Men vi var inte hungriga så vi tänkte att vi får komma tillbaka en annan gång.

Sen hälsade vi på djuren. Lägg ägg-söta.

Tur att det finns helger och andra lediga dagar. Förutom sommarsemestern menar jag. För det finns så många mysiga ställen man kan åka till.

2 thoughts on “Utflykter

  1. Mysigt! Det finns så många små mysiga ställen nu. Jag gynnar hellre alla såna ställen än ”jättarna”, dom klarar sig ju ändå.
    Och super living ja, en faborit helt klart!

Kommentera

