Dreaming of Granny Dreamcatcher

Jag köper mönster ibland. På sånt jag tänker att jag vill göra någon gång i framtiden.

Ett sånt mönster var Dreaming of Granny Dreamcatcher. Från Erin Blacks designs. Jag var så säker på att jag köpte det på Etsy, men det enda jag hittar nu är detta. Så jag blir osäker.

Såhär ser i alla fall Erins egen variant ut.

Mönstret har som sagt legat länge i min att göra-hög. Men härom kvällen fick jag till slut feeling och satte fart.

Det visade sig att jag var trögare än jag någonsin kunnat drömma om. För varv 5 och 6 var ett tag helt omöjligt att fatta.

Jag tror att jag slog rekord i antal upprepningar. Jag har nog aldrig repat upp något så många gånger som detta.

Efter en miljard försök kom jag på att jag kunde förstora upp bilderna från mönstret till superstora bilder och sen använda dessa som vägvisare.

Och se på sjutton. Då gick det i rasande fart och jag kunde hånskratta rått åt mig själv som varit så korkad och inte fattat ett enda dugg kvällarna innan.

Ja och sen var det bara att fixa toffsar och dra ut till skogen med en motorsåg och hämta en gren.

Eller så var det så att jag tiggde en gren av en snäll människa som dagen efter skulle komma och hälsa på. Så kan det ha varit. Så att hon fick gå ut på sin tomt typ i ottan och leta efter en passande gren till mig.

Det kan ha varit så.

Men nöjd är jag.

Jag kommer nog att göra minst en till. För detta var kul. Och den här gjorde sig fint på vår sovrumsvägg. Fast där har den inte fått stanna. Nej nu sitter den på väggen i en husvagn i Kalmar. Och på torsdag kommer den att få åka på en resa till Sundsvall.

Den kommer att få det så fint.

One thought on “Dreaming of Granny Dreamcatcher

Kommentera

