Några grejer och sånt

Jag har några saker jag vill ta upp. Det är följande. 

– Ibland tycker jag att det är för mycket vardag och för lite kul. Då måste jag hitta på nått. Men jag har ofta svårt att komma på vad jag ska komma på. Vad gör du när det känns så? Vad kommer du på?

– Jag tycker att folk är rätt griniga. Ofta. Inget är bra. Allt går att vända till nått dåligt. En kollega var bortrest i helgen. Allt var dåligt. Hotellet, maten, tågresan. Allt. Fast det lät rätt kul när hon beskrev det hon varit med om.  Men hon, hon tyckte allt var dåligt. 

– Jag behöver nya kläder. Var köper man sånt? Jag är en usel klädhandlare. Vet inte ens om jag ska svänga höger eller vänster när jag kommer ut från mitt hem. Hittar inte alls. Var köper man sånt man har på sig och vad köper man?

– Vi har en granne. Han vägrar att prata med mig. Tittar inte ens på mig. Han pratar gärna med min man. Länge och glatt. Men inte med mig. En gång pratade han om mig när jag stod bredvid. Benämnde mig som ”hon” och liksom nickade med huvudet åt mitt håll. Utan att titta på mig. Fascinerande. Trodde den sortens män dog ut ungefär ihop med dinosaurierna. (Eller trodde och trodde… Önskade!)

– Jag virkade en grej igår. Jag har en tusendel av grejen kvar. Orkar jag göra klart tror ni? Nej, grejen kan förbli oklar i all evighet. Vore typiskt mig. 

– Har jag några höstskor? Vet du nått om det?

– Vad fasiken ska jag ha på mig på jobbresan nästa vecka? Har du tänkt nått på det eller måste jag ta hand om det helt själv?

– Ikväll har Äntligen hemma premiär för säsongen. Ny dag, ny tid. Ur led är tiden. Men det är bra med måndagar. De behöver pyntas. 

– Vi har precis sett alla avsnitten av Orange is the new black. Löjligt bra. Ännu löjligare är det att vi trodde att säsong fem snart akulle komma. Och det gör den också. Om man nu tycker att sommaren 2017 är snart vill säga. 

– Det börjar snackas om Blossa 2016. Jag är så nervös att jag nästan måste sjukskriva mig. Vad ska den smaka i år? Och hur ska flaskan se ut? Jag brallar nästan på mig. Omkring den här tiden på året brukar vi få veta. Vad tror du? Jag hoppas ju fortfarande på lakrits. Men jag tror inte det blir det.  

– Mitt hår växer som ogräs. Och har även bra kvalitet. Min förra frissa sa att hon aldrig varit med om maken. Men mina naglar, de är så sköra och töntiga att de går av om fönstret står öppet. Fast de växer rätt snabbt. Det är bra. Jag ser dem som rullar med dåligt toapapper. Det är bara att riva av. Det kommer nytt direkt. (Nej jag klipper av naglarna.) (Toapappret klipper jag inte av. Det vore ju patetiskt!)

– Jag funderar på att ha köpstopp ett tag. Som jag hade en gång för 150 år sen. För att spara pengar till nästa år. För då händer flera roliga saker som kommer att kräva flis. Men vi behöver fortfarande saker till vårt hem. Svårt att avstå sånt.

– En lampa t ex behöver vi. De vi gillat är löjligt dyra. Funderar på att pyssla ihop en egen skärm. Borde inte vara omöjligt.

Ja det var väl det jag hade på hjärtat just nu. 

Hur är det med ditt hjärta! Vad har du på det?

2 thoughts on “Några grejer och sånt

  1. 🙂
    Jag vet ju inte helt vem du är, men du har ju handlat på gudrun sjöden nån gång, det vet jag. Och så kan man handla lite av varje på Boozt (som görs reklam för här ovan). Det har jag gjort, med varierande resultat, men det fina är att man slipper lyfta ändan och veta om man går åt höger eller vänster. Och de har bra returservice. gratis i samma påse som man fick skickad till sig. Mkt enkelt.
    Ja det var det. tror jag just nu.
    På mitt hjärta är litegrann, varför är jag så dålig på att fokusera på en sak?
    /Annan

  2. Beror ju på hur mycket man känner att man vill lyfta sig över vardagen, men jag tycker att åka till något trevligt ställe och fika eller äta lunch är en himla bra grej.

    När det gäller klädshopping såg jag häromdagen att Lindex erbjuder gratis personal shopper som man kan boka (i alla fall i min butik, vet inte om det finns överallt). Kanske kan vara något?

    På mitt hjärta just nu den eviga frågan om tid/pengar. Om det kanske ändå är värt att jobba deltid och få mer ledig tid istället.

Kommentera

