En idé

Jag fick en idé för en tid sen. När jag tänkte på hur jobbigt och svårt det kan vara att hitta på matsedel. 

Vi försöker planera vår mat. Det är både bra för plånboken och för hjärtat. 

Men, det är svårt att komma på vad man ska äta. Det ska ju vara snabblagat, hälsosamt och helst inte kosta så mycket att hela lönen går rakt ner i kassan på ICA Maxi. 

Så jag tänkte att jag skulle ordna en sorts klubb. Den som vill vara med anmäler sig och skickar in en veckomatsedel. Med recept. Jag sätter ihop ett häfte med alla matsedlar och recept som sen alla i klubben får.

Man kan presentera sig i sitt häfte om man vill. T ex foto, mailadress ev länk till blogg eller liknande. Så kan man skicka ett mail till varandra om man tycker att någon rätt var alldeles särskilt god. 

Jag tänker att det ska finnas en regel för vad veckan ska innehålla. 

Det skulle kunna vara detta. 

  • 1 fisk/skaldjur 1 veg 
  • 1 kyckling 
  • 1 pasta (kan ingå i typ kycklingen) 
  • 1 potatis (kan ingå i typ veg) 
  • 1 soppa
  • 1 efterrätt 

Det skulle vara kul om man var cirka 5-10 personer i klubben. Så att man får en rejäl bibba med maträtter. 

En rätt om dagen och en eftertätt till t ex söndagen. 

Vad tror du? Skulle någon vilja anmäla sig?

Borde jag tänka på nått annat sätt?

Har jag glömt nått viktigt?

Och nej, jag vill varken blanda in lchf, vegan, atkins, 5:2 eller gi i detta. 

4 thoughts on “En idé

  1. Men jaaa!! Jag tycker det låter jätteroligt!
    Obs att min mailadress här är fejk, jag får inte kommentera annars, den är knuten till mot annat wordpressjox.
    Jag har ju tex ett laxrecept. *hehe*
    Lovar att jag ska korrläsa recepten innan jag skickar in dem.

  2. Jag vill jättegärna vara med! Jättekul idé! Sätt ett sista datum för att skicka in recept bara så skickar jag!🙂

Kommentera

