Amanita the mushroom

Jag hänger ju en del på nätet. Det är ju ingen kioskvältare precis, men så är det. Det surfas en del. Mest bland pyssel. Sömnad, virkning, inredning och mat. Det sånt jag knarkar. Jag gör tyvärr inte mycket av det jag kollar på, men jag drömmer. Och det kan vara gott nog.

Men så ibland. Så ibland så hittar jag nått som jag dånar av. Och som känns inom räckhåll. Och som inte kostar mer än två påsar chips. Och kanske dip. Och det har jag råd med.

Så då ser jag till att förverkliga det.

Ibland för att det är något jag behöver, ibland för att det är något som jag vill testa att göra. För att se om jag kan.

Jag trodde nog att jag skulle klara att virka en Amanita the mushroom. Jag undrade väl inte så mycket över det egentligen. Men jag ville ändå. Bara för att. Bara för att jag kan.

Hon är vansinnigt söt om jag får säga det själv. Och det tycker jag att jag får. Jag har ju bara virkat efter ett mönster. Jag har ju inte uppfunnit henne. Inte ens virkningen. Jag har inte ens uppfunnit virkningen.

Det är synd. Det hade ju varit kul annars.

Mönstret till Amanita har jag köpt hos Pepika.
Garnet är Tilda från Svarta Fåret. Rött nummer 45 och vitt nummer 04.

One thought on “Amanita the mushroom

  1. Hon är så himla fin o jag är så impad!

    Jag hänger också en del, men jag gör ingenting. Men samlandet på ideer o pyssel o sånt ger mig ändå glädje.
    Kram!

Kommentera

