En tripp till huvudstaden

Jag och alla andra på min avdelning hade anledning att åka till Stockholm i veckan som var. Det var invigning av vårt (nåja, företagets) nya showroom.

Vi bodde så fint på Hilton i Slussen och vi åt middag och vi minglade. Och hade otroligt kul. Tåg dit och hem och massa umgänge och skratt.

Man gillar sånt.

När vi kom fram (nästan två timmar sena, tack för det SJ) så fick vi skynda oss upp våra rum för att byta om.

Jag fick rum 5519 och jag föll pladask för rummet. Här hade jag kunnat stanna en evighet.

Jag hade så himla fin utsikt från mitt rum. Huset högst upp till höger brukar jag skoja med folk och säga att jag bor i. Mina kollegor får alltid höra det när vi åker tåg. Och när alla checkat in på sina rum var det flera som sa ”Jag såg hem till dig Susanne!”. Ha ha. Så lättlurade de är.

När jag kom till rummet tyckte jag dock att det var lite dåligt att det inte fanns någon garderob. Och att jag bara hittade en enda galge. Men jag fixade ordning så gott jag kunde och stack sen iväg på äventyret jag kom dit för.

På natten när vi kom hem frågade en kollega efter hårfön i receptionen. Den trevlige mannen sa att det finns fön på alla rum. Att de ligger i garderoberna. Jag tänkte att det var ju väldig tur att jag hade egen fön med mig eftersom jag inte hade någon garderob. Men inte klagade jag på det. Det var ju ingen fara för mig.

Men väl uppe på rummet blev jag lite nyfiken. Var kan han ha menat?

Förvånat såg jag sen att det jag trodde var väggen in till badrummet (fast från hallen sett) var en lönndörr. Med en fin garderob i.

Och se på tusan. Tio galgar.

Men det här var på natten. Och innan det blev natt blev det ju kväll. Och innan det så var vi ju och åt. På Eken. Som ligger på hotellet. Och som hade sin uteservering öppen ännu eftersom det i år var sommar även i mitten av september.

Jag åt grillad nötbogsfilé. Det var så gott så det var inte klokt. Och personalen var supertrevlig, solen sken och alla kollegorna var på strålande humör.

Fantastiskt.

Jag blev så förtjust i klämmorna som de satt på sina menyer. Hade tänkt att fråga dem var de kom ifrån men glömde det. Men dagen efter så såg jag dem på Designtorget.

Jag vill ju inte skriva så mycket om mitt jobb så jag hoppar över det. Men vi var i alla fall iväg på invigningen och hade trevligt. Där var det musik och mat och mingel och bubbel och chips och all möjligt. Och många kollegor som jobbar i andra delar av Sverige. Najs.

Minglet var slut vid 22 men det räckte tydligen inte för oss så vi hamnade i baren på hotellet. Där var personalen precis lika trevliga som i resten av hotellet. Verkligen. Kan verkligen rekommendera hotellet.

Det var med stor sorg och ganska ledset hjärta som jag tog med mina kollegor och åkte hem dagen efter. Jag ångrade bittert att jag inte ordnat så att jag kunde stanna kvar över helgen. Det var väldigt dumt av mig.

Orutinerat.

 

One thought on “En tripp till huvudstaden

Kommentera

