Familjen Höst

För länge sen, eller i alla fall för ett tag sen, virkade jag Peter Toadstool. Ganska snart där efter började jag med Henry Rose Hip. Sen gick jag i träda.

Men för några dagar sen frågade min syrra mig om jag hade en bit grönt garn till övers. Och då sa jag att det har jag så snart jag har virkat en hatt åt Erwin Acorn. För sen kunde hon få resten.

Så jag satte igång.

Och en hatt blev ett ben, blev ett ben till, blev mage och skalle och hipp hopp så var familjen färdig.

Jag gillar höst så de här lirarna passar hemma hos mig. Jag gillar dem. Henry Rose Hip är lite smalare hemma hos mig än han är hemma hos andra, men vad gör det. Här är får alla se ut som de vill.

Mönstret har jag köpt av Lalylala. Garnet heter Tilda och kommer från Svarta Fåret.
Jag har använt de här färgerna till familjen.

Ögonen har jag köpt hos Love Knitting. Färgerna gubbarna har under ögonen är ögonskugga.

One thought on “Familjen Höst

Kommentera

