Vardagsmat

Jag vet att jag för en tid sedan sa att jag skulle starta en receptklubb. Det har inte blivit av som du har märkt. Förlåt till dig som sitter med din receptsamlingar i knät och väntar.

Det kommer nog att bli av, det tror jag. Men inte just nu. Jag är inne i en sån där fas när jag måste göra klart allt jag har påbörjat innan jag börjar nått nytt. Nu är det slänga eller göra klart som gäller. No more halvfärdiga saker.

Men medan du väntar på att jag kanske får rumpan ur vagnen så ska jag bjuda dig på ett jättegott recept som jag hittade för en tid sen. Du vet en sån rätt som är klar så snart pastan har kokat färdigt. Och då har man ordnat det andra under tiden.

Pasta med haloumi, citron, vitlök och spenat

Ingredienser:
Pasta av valfri sort
Haloumi i valfri mängd
Babyspenat
Citron
Vitlök
Salt och peppar

Koka pastan enligt anvisningarna.
Under tiden tärnar du osten och steker i olja.

När pastan kokat klart häller du av vattnet. Häll tillbaka pastan i kastrullen och riv vitlök rakt ner i grytan. Riv skalet av citronen och låt den åka samma väg som vitlöken.
Pressa citronsaft över härligheten och blanda ner spenaten.

Lägg upp på tallrik och lägg haloumin ovanpå.

Klart.

Avsluta med flingsalt och peppar. Om du vill.

One thought on “Vardagsmat

  1. Tänk jag kände kycklingsmak när jag såg bilden. Tänk vad fel jag hade, men det såg ut som perfekt grillad och tärnad kyckling.
    Det är bra att avsluta det som är påbörjat, men vad svårt det är. Eller jag har svårt för det. Just ku extra mycket. Tusen bollar i luften och ingen gif alls. Lite så är känslan.
    Kram!

Kommentera

